אודות

אודות

החברה הוקמה בשנת 1967 ע”י מאיר קז ז”ל כיבואנית בלעדית של מוצרי חברת וולוו השוודית. בתחילה ייבאה מכוניות ובהמשך משאיות, אוטובוסים, אופנועים, מנועים וציוד מכני כבד. עם השנים התפתחה החברה והקימה רשת שירות ומכירות מתקדמת עם מערך לוגיסטי תומך ומגוון שירותים משלימים כגון ליסינג, טרייד-אין, ביטוח, מימון וכד'. בהמשך הצטרפו לחברה מותגי רכב נוספים ובהם: הונדה (מכוניות, אופנועים ומנועים) ורנו משאיות.

בנוסף לפעילות של יבוא הרכב הקימה ורכשה "מאיר" חברות נוספות מתחומי פעילות משיקים או משלימים שהתגבשו לכדי קבוצת הרכב המובילה בישראל. הרץ השכרת רכב, "אוטוסנטר" רכבים מיד שניה, 'קווים' תחבורה ציבורית, 'מרכבים' תעשיות מתכת- יצור מרכבי אוטובוסים, חברת קוגול יוניטרייד – יבואנית צמיגי מישלן, "מאיר רמות" שירותי ביטוח, הפניקס הישראלי ועוד.

קבוצת הרכב מעסיקה היום למעלה מ-5000 עובדים ומפעילה 32 סוכנויות מכירה ברחבי הארץ ויותר מ-60 מוסכים ומרכזי שירות.

המורשת של קבוצת מאיר

להוביל את ענף הרכב בישראל
לטפח שותפות ארוכת טווח בין החברה, עובדיה ולקוחותיה
להעניק ללקוחותינו "חווית מפגש" באמצעות העובדים

ערכי הליבה

משפחתיות ושייכות
הגינות ואמינות
מקצוענות
יוזמה וחדשנות

היסטוריה

מאיר קז נולד בפולין ב 1909 למשפחה יהודית שבבעלותה הייתה חברת תובלה בשם " Braciakass " (האחים קז).  בשנת 1933, כשהוא בן 24 בלבד, החליט מאיר הצעיר לעלות לישראל. בזכות עיסוקה של משפחתו, הוא הגיע כשברשותו רישיון נהיגה לאוטו משא – דבר יקר ערך בתחילת המאה – מיד עם עלייתו הוא התקבל לעבודה כנהג משאית בקואופרטיב התובלה "החורש". עבודתו בחברת "החורש" וניסיונו האישי מאחורי ההגה של משאית הוולוו, הקנתה למאיר קז אמונה עמוקה באיכותם וחוסנם של מוצרי החברה השוודית. באמצע שנות השישים, נקרתה למאיר קז הזדמנות עסקית מיוחדת, להפוך להיות היבואן הבלעדי של מוצרי וולוו לישראל בשנת 1967 קיבל מאיר קז את הזיכיון ליבוא וולוו לישראל והקים את חברת "מאיר חברה למכוניות ומשאיות בע"מ".
עם פטירתו של מאיר קז בשנת 1976 עבר ניהול החברה לידי יעקב שחר וישראל קז. בשנות ה90 הרחיבה החברה את פעילותה באופן משמעותי והחלה ביבוא מותגים ומוצרים נוספים: הונדה מכוניות, אופנועים, מנועים ימיים וגנרטורים, משאיות רנו.

תרומה לקהילה

כחלק ממחויבותה לנושא האחריות החברתית והתרומה לקהילה, בחרה חברת "מאיר" למכוניות ומשאיות בע"מ, להתמקד בסיוע למספר גופים התומכים באוכלוסיות חלשות כגון: מועדוני קשישים ומרכזים לאריזה וחלוקת מזון לנזקקים. החברה רואה חשיבות רבה בסיוע ובתמיכה באוכלוסיות החלשות ומעודדת את העובדים להשתתף בפעילויות .
במהלך השנים האחרונות הושקעו מאות שעות התנדבות של עובדים על חשבון שעות עבודה במטרה לעודד ולסייע לעובדים לתרום ולחזק את רוח ההתנדבות, שמהווה ערך חשוב ביותר לחברה.